Chcesz zostać copywriterem, ale nie wiesz od czego zacząć? A może jesteś już copywriterem, ale utknąłeś w miejscu? W tym tekście znajdziesz 5 wyjątkowych inspiracji, które zmienią Twoje podejście do copywritingu. Nie czekaj dłużej, znajdź inspirację, która będzie dla Ciebie najlepsza, właśnie w tym momencie. Copywriting może być zajęciem właśnie dla Ciebie.

Soap opera sequence marketing.

http://wojciechbizub.pl/soap-opera-sequence-marketing/ 

Jeżeli jesteś fanem seriali, pokochasz tę strategię. Zrozumiesz, jak budują napięcie w swoich serialach, najlepsi scenarzyści z Netflixa, czy HBO. Dodatkowo, będziesz mógł wykorzystać, te same strategie, pisząc swoje teksty.

Brzmi ciekawie? Koniecznie przeczytaj cały artykuł napisany przez Wojciecha Bizuba. Wojtek jest osobą, która coraz częściej pojawia się w świecie skutecznego copywritingu. Ten tekst naprawdę otwiera oczy i pokazuje, jak wielką inspirację można czerpać z innych dziedzin.

Strategia SOAP OPERA SEQUENCE MARKETING jest wykorzystywana bardzo chętnie w email marketingu. To pewna sekwencja wiadomości, która zapoznaje potencjalnego klienta z Twoją usługą lub produktem. A ostatecznym efektem, powinna być sprzedaż. Jest oparta na mechanizmach psychologicznych, a konkretnie, na sposobie w jaki funkcjonuje mózg.

Jeżeli myślisz poważnie copywritingu, to strategia SOAP OPERA SEQUENCE, powinna na stałe wejść do Twojego arsenału. Jest naprawdę skuteczna, o czym możesz przekonać się sam. Wystarczy, że przeczytasz artykuł SOAP OPERA SEQUENCE MARKETING.

Na czym zarobisz w 2017 roku? Zobacz 10 pomysłów dla kreatywnych.

http://maciejwojtas.pl/pomysly-na-2017/

Muszę przyznać, że jest to tak inspirujący wpis, że trudno go opisać w kilku słowach. Maciej Wojtas zabiera nas w daleką podróż, która inspiruje do szukania nowych sposobów zarabiania pieniędzy. Ten tekst przypomina pryzmat, przez który patrzymy na rzeczywistość, a więc każdy zrozumie go na swój własny sposób. W tym tekście, odnajdziesz kilka pomysłów, które od dawna chodziły Ci po głowie, ale nie wiedziałeś jak się za nie zabrać.

Punkt o storytellingu wbija w fotel. I nie chodzi tu nawet, o nawiązanie do reklamy Allegro. Znajdziesz tu nawiązanie do wykładów Adama Piocha  który jest mistrzem słowa wzbudzającego cały wachlarz emocji. Przeczytasz, jak możesz czerpać z tego wiedzę i wykorzystywać ją w swojej pracy copywritera.

Jeżeli skusiłeś się na przeczytanie tekstu o SOAP OPERA SEQUENCE MARKETING, to mam dla Ciebie świetną wiadomość. Pomysł numer 9, będzie dla Ciebie wyjątkowo ciekawy. Przyznam szczerze, że idea konkursu na serial audio, wydaje mi się strzałem w dziesiątkę. W końcu wszyscy kochamy seriale, prawda?

Copywriter musi śledzić trendy. Stale musimy się uczyć i obserwować otoczenie rynkowe. Możliwe, że coraz więcej naszych tekstów, będzie podana właśnie w takiej udźwiękowionej formie. Może to być całkowicie nowa gałąź, która będzie potrzebowała wielu specjalistów.

Pospiesz się więc i poszukaj własnej inspiracji w tym tekście. Myślę, że z tych 10 pomysłów, wybierzesz przynajmniej kilka, które zmienią Twoje podejście do zarabiania pieniędzy w 2017 roku. Konkurencja nie śpi, więc nie zwlekaj i przeczytaj ten artykuł już dziś.

Jak w 60 minut samodzielnie zwiększyć liczbę zamówień przez stronę internetową?

http://dynanet.pl/copywriting/2016/copywriting/jak-w-60-minut-samodzielnie-zwiekszyc-liczbe-zamowien-przez-strone-internetowa/

Darek Puzyrkiewicz przygotował dla Ciebie prawdziwą bombę. I od razu Cię uprzedzę, że nie chodzi o mapety jadące samochodem, które znajdziesz w tekście. Są zabawne i trudno oderwać od nich oczy, ale zdecydowanie chodzi o coś innego.

Motto „wyluzuj” jest mi szalenie bliskie. Kiedyś, gdy spinałem się nad każdym słowem w zdaniu, moje teksty pisałem godzinami. Czasami nawet, zajmowało mi to kilka dni. Efekt? Teksty były tak drętwe, że na samą myśl o nich, robi mi się słabo.

Darek naprawdę świetnie to ujął. Jeżeli rozmawiasz z kimś kogo lubisz, nie musisz zwracać uwagi na każde słowo. Skuteczna komunikacja, opiera się zupełnie na innych założeniach. Jeżeli będziesz pisał jak urzędnik, tak samo będziesz traktowany.

Jeżeli trafiłbym na ten tekst kilka miesięcy temu, nie uwierzyłbym, że pisanie może być takie proste. Jednak teraz, kiedy popełniłem już te wszystkie błędy, mogę przyznać, że Darek ma rację. Pisanie może być proste, jeżeli my go za bardzo nie skomplikujemy.

A to, że strasznie lubimy komplikować sobie życie, to już inna sprawa. Jednak po przeczytaniu tego tekstu, możesz zacząć się zastanawiać, czy rzeczywiście, takie komplikowanie życia, jest Ci potrzebne.

W tym tekście, znajdziesz 11 konkretnych porad, dzięki którym Twoje teksty przestaną być przeciętne i staną się wyjątkowe. Twoje teksty zaczną sprzedawać, a przecież o to właśnie Ci chodzi? Jeżeli myślisz poważnie o copywritingu, te porady pomogą ruszyć Ci z miejsca.

Moim zdaniem, to lektura obowiązkowa dla każdego copywritera. Nie chodzi tylko o treść. Równie ważna jest tu forma podania. Czy widzieliście kiedyś copywritera, który w taki sposób bawi się słowem? Darek Puzyrkiewicz to wyjątkowa osoba, od której mam nadzieję jeszcze wiele się nauczyć.

Sam poznałem go dopiero, po wysłuchaniu podcastu Mała Wielka Firma (MWF 145: Jak pisać skuteczne oferty sprzedażowe)  Jeżeli chcesz, możesz najpierw posłuchać tego odcinka. A do artykułu, wrócisz bardzo szybko. Jestem tego pewien, ponieważ artykuł ten, daje Ci porządną lekcję copywritingu.

5 sposobów na ciekawe teksty marketingowe.

http://www.copywriter.pl/dobre-teksty-marketingowe/

Jeżeli chcesz zobaczyć mistrzostwo świata w wykorzystaniu prostych historii, będzie to tekst idealny dla Ciebie. Jarek Kaniewski swoim tekstem rozbawił mnie do tego stopnia, że do tej pory nie mogę się uwolnić od myśli o śpiewającej nauczycielce.

Najlepsze w tym tekście jest to, że autor jest konsekwentny. Pisze o sposobach na napisanie ciekawego tekstu marketingowego i sam się do tego stosuje. Jego tekst jest jednocześnie case study. Możesz go rozebrać na części pierwsze i zobaczyć w jaki sposób został zbudowany.

Jeżeli chcesz być dobrym copywriterem, weź sobie do serca porady Jarka. Pisanie ciekawych historii to podstawa. Historia pokazuje nam kontekst, którego nigdy nie będą w stanie przekazać suche fakty. Nawet najprostsza historia, niesie za sobą pewien ładunek emocjonalny.

Nasze mózgi to uwielbiają. Karmimy się dobrymi historiami od dziecka. Czekamy na takie opowieści z utęsknieniem. Jednak zamiast tego, dostajemy najczęściej pustą marketingową paplaninę.  Jeżeli wcielisz porady z tego artykułu, Twoje teksty będą dużo ciekawsze.

Na co więc czekasz? Zabieraj się do czytania tego tekstu. Jest krótki, ale ma w sobie wielką moc. Czytaj go z otwartym umysłem. Bo o uśmiech nie musisz się bać. Ten tekst jest naprawdę szalenie zabawny.

Jak Zostać Copywriterem, Jak Dorobić Na Pisaniu?

http://www.kroliczekdoswiadczalny.pl/2015/02/jak-zostac-copywriterem-jak-dorobic-na.html

Na koniec, mam dla Ciebie, coś z zupełnie innej beczki. Joanna zajmuje się psychologią i świadomym lifestylem. Prowadzi poczytnego bloga, na którym dzieli się wyjątkowymi treściami z wielu dziedzin.

Jej tekst o copywriting napisany w 2015 roku, jest bardzo wysoko w wyszukiwarce, po wpisaniu frazy „copywriting blog”. To już powinno dać Ci do myślenia. Joanna nie prowadzi w końcu bloga o copywritingu. Musi jednak znać się na tym świetnie, a widać to wyraźnie w jej tekście.

Jeżeli jesteś jeszcze na początku swojej drogi copywritera, musisz przeczytać ten tekst. Znajdziesz tu wszystko, czego potrzebujesz. Kilka pojęć, które do tej pory Ci się mieszało, może stać się dla Ciebie jasne jak słońce. Czy potrafisz powiedzieć, kim jest copywriter, a kim seo copywriter?

W tym tekście znajdziesz odpowiedź. A dodatkowo, możesz zapoznać się ze słowniczkiem copywritera, który powinieneś mieć w małym palcu. Jest to naprawdę fajnie opisane, ponieważ autorka zna się na psychologii. Potrafi dobrze przekazywać wiedzę, dlatego skorzystaj z tej okazji i przeczytaj jej tekst.

Króliczek Doświadczalny (bo tak podpisuje się Joanna na swoim blogu) pokazuje również, jak zacząć pracę jako copywriter. Podpowiada również, jak to wygląda od strony formalnej. Czyli jak powinieneś rozliczać się z klientem, aby spać spokojnie.

No i oczywiście na koniec, garść psychologii. Nie chodzi tylko o to, abyś poznał warsztat pracy copywritera. Joanna w swoim artykule, pomaga Ci odpowiedzieć na najtrudniejsze pytanie: czy ta praca jest dla Ciebie?

Jeżeli jeszcze się wahasz, czy masz predyspozycje, aby zostać copywriterem to przeczytaj ten artykuł koniecznie. Znajdziesz tu niezbędne minimum. A na końcu, będziesz mógł, zmierzyć się z pytaniem, czy się po prostu, do tego nadajesz.

Podsumowanie?

Nie ma co się oszukiwać, copywriting nie jest zajęciem dla każdego. Trzeba być wytrwałym i cierpliwym. Trzeba lubić się uczyć, bo tego w tej pracy jest cała masa. Jednak jeżeli Twoim marzeniem jest zostać copywriterem, to najlepszym sposobem aby się przekonać, czy jest to praca dla Ciebie, jest podjęcie próby.

Zacznij pisać. Copywritingu nie nauczysz się w inny sposób. Oczywiście teksty, które tu podałem, mogą Cię zainspirować. Do tego właśnie są. Jednak to praktyka i rozwój własnego warsztatu, jest tu najważniejszy.

Nie musisz znać wszystkich technik copywritingu od razu. Będziesz je zdobywał systematycznie. Wszystko zależy od Twojej wytrwałości i silnej woli. Nie skupiaj się na swoich tekstach. Zacznij od pisania. Na ocenę przyjdzie czas.

Jeżeli copywriting wydaje się dla Ciebie ciekawym zajęciem, nie zniechęcaj się. Spróbuj, a na pewno po pewnym czasie, będziesz mógł sobie odpowiedzieć na pytanie, czy dalej chcesz iść tą drogą. Trzymam za Ciebie kciuki i zachęcam do dalszego poszukiwania inspiracji.

Pozdrawiam,

Patryk Wójcik – psycholog.


Chcesz pisać świetne teksty? Przeczytaj to koniecznie:

Jak pisać bloga? Lekcja 1 – Podstawy blogowania.

Jak założyć, najlepszy blog o psychologii? – historia inspirowana życiem.

Jak NIE tworzyć bloga – 4 błędy, które zakończą Twoją przygodę z blogowaniem.

5 KOMENTARZE

  1. Warto „zainwestować” w sprawdzoną, poleconą osobę. Niestety, kiepski (często tani) copywriter potrafi czasami popisać takie głupoty, że później tylko wstyd.
    Więc jak znajdzie się już dobrego copywritera, to trzymajcie się go!

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here