Strona główna » Pobudka – 6 sposobów na to, jak zacząć dzień, aby mieć więcej siły.

pobudka - zacznij lepiej dzień

Pobudka – 6 sposobów na to, jak zacząć dzień, aby mieć więcej siły.

Dzwoni budzik, pobudka. Przyszła pora, aby zacząć nowy dzień. Jednak w jaki sposób, zadbać o początek swojego dnia, żeby mieć więcej siły? O co należy zadbać rano, aby dodawało nam to energii, przez cały dzień. Sprawdź jak działa te 6 sposobów i wybierz najlepszy sposób dla Ciebie.

Zacznij swój dzień od czegoś miłego.

Warto zacząć swój dzień, od czegoś miłego. Jeżeli wyrobisz w sobie taki nawyk, Twoja pobudka będzie dużo łatwiejsza. Możesz zacząć swój dzień od słuchania muzyki, którą lubisz. Przygotuj ją sobie wcześniej, abyś nie musiała jej szukać, zaraz po przebudzeniu.

Możesz też ustawić ulubioną piosenkę na swój budzik. Dużo lepiej zaczynać swój dzień, przy dźwiękach ulubionej piosenki, niż przy agresywnym dźwięku dzwonka. Może Ci to dodać witalności, która będzie Ci towarzyszyła przez cały dzień.

Woda to podstawa.

Jeżeli chcesz, aby Twoja pobudka, nie była wiecznie przedłużającym się koszmarem, zadbaj o odpowiednie nawodnienie swojego organizmu. Wodę zawsze powinnaś mieć pod ręką. Może stać w butelce blisko Twojego łóżka, albo w szklance na stoliku nocnym.

Dlaczego woda jest taka ważna? Chyba nie muszę Cię uświadamiać, że nasze ciało składa się w większości właśnie z wody. Przez całą noc tracimy nawet kilka litrów wody. Te ubytki, warto zacząć uzupełniać, już od samego rana.

Jeżeli nie zadbasz o odpowiednie nawodnienie organizmu, Twoja pobudka może być dla Ciebie trudna. Kiedy w naszym organizmie zaczyna brakować wody, zaczynają nam doskwierać różne dolegliwości. Chyba najpopularniejszym jest ból głowy. Zadbaj o to, aby po przebudzeniu, wypić przynajmniej 1 szklankę wody.

Jednak picie wody to nie wszystko. Warto obmyć swoją twarz zimną wodą. To bardzo orzeźwiające. A dodatkowo, takie mycie twarzy zimną wodą, poprawia krążenie naszej skóry. Łagodzi to napięcie, naszych mimicznych mięśni twarzy.  To bardzo ważne, aby zacząć dzień z uśmiechem.

woda idealna na pobudkę

Ćwiczenia dotlenią Twój mózg.

Nawet krótka gimnastyka, znacznie wpłynie na poprawę Twojego samopoczucia. Jeżeli chwile po tym, jak się obudzisz, wykonasz kilka ćwiczeń, Twój mózg dotleni się znacznie szybciej. Dzięki temu, szybciej się rozbudzisz i zaczniesz funkcjonować na odpowiednim poziomie.

Nie ma nic gorszego, niż zmaganie się z sennością, zaraz po pobudce. Czujemy się niewyspani i myślimy tylko o powrocie do ciepłego łóżka. Trudno jest nam wejść w odpowiedni rytm dnia. Jednak krótkie ćwiczenia gimnastyczne, mogą znacznie przyspieszyć proces odpowiedniego wybudzania.

Swoje ćwiczenia powinnaś zaplanować wcześniej. Niech to będzie nawet kilka przysiadów, skłonów i brzuszków. Powinnaś wiedzieć ile masz ich wykonać, aby w momencie, kiedy najłatwiej jest Ci zrezygnować, być już przygotowaną na konkretny trening. Jeżeli będziesz miała swój krótki trening zaplanowany wcześniej, nie będziesz szukała sobie wymówek.

Nie zaczynaj dnia od dużej dawki promieniowania.

Kiedy zaczynasz swój dzień od włączenia komputera, przeglądania telefonu i oglądania telewizji, możesz być pewna, że odbije się to na Twoim samopoczuciu podczas całego dnia. Jeżeli Twoja pobudka, oznacza dla Ciebie od razu wejście w tryb pracy, trudniej Ci będzie wstać z łóżka.

Nie przeglądaj więc  samego rana wiadomości email, ani nie oglądaj seriali. Skup się raczej na sobie i daj oczom przyzwyczaić się do światła. Jeżeli bombardujesz je od razu dawką promieniowania, mogą w trakcie dnia, sprawiać Co dużo problemów.

Nie uciekniemy od technologii. Jednak nie musimy zaczynać swojego poranka, od niekorzystnej dawki promieniowania. Na to jeszcze przyjdzie pora w trakcie dnia. Jeżeli zaczniesz dbać o swoją higienę technologiczną od samego rana, będziesz miała dużo więcej sił w trakcie dnia.

Zadbaj o swoje poranne rytuały.

Czy Twoja pobudka jest dla Ciebie porannym rytuałem? A może każdego dnia, dzieje się w Twoim życiu, dużo przypadkowych rzeczy? To właśnie chaos i brak organizacji, odbiera nam najwięcej sił.

Jeżeli chcesz, aby Twoja pobudka nie była dla Ciebie trudna, musisz zadbać o swoje poranne rytuały. Każdego dnia, wykonujesz wiele powtarzalnych czynności, zastanów się, jak możesz sobie, niektóre z nich ułatwić.

Może niektóre z rzeczy, które zazwyczaj robisz rano, mogłabyś zrobić wieczorem dzień wcześniej? Może trudno jest Ci się ze wszystkim wyrobić z samego rana. A sama myśl o tych wszystkich czynnościach, sprawia, że zostajesz jeszcze te kilka dodatkowych minut w łóżku?

Wiele rzeczy możemy wykonać wcześniej. Możesz przygotować sobie wcześniej strój, aby nie myśleć o tym rano. Możesz przygotować wcześniej kanapki. Nie wszystko co robisz od razu po przebudzeniu, musi być wykonywane rano. Zastanów się którą z czynności, możesz przenieść na wieczór. Jeżeli od samego rana, nie będziesz musiała się zmagać z rzeczami, których nie lubisz, to Twoja pobudka, będzie znacznie łatwiejsza.

Zaplanuj swój dzień.

Planowanie swojego dnia, to bardzo dobra praktyka, która ułatwia nam życie i poprawia naszą efektywność. Jednak nie każdy potrafi planować. Wielu z nas, za bardzo utrudnia sobie proces planowania, dlatego po pewnym czasie, przestajemy to robić. Więcej na ten temat, możesz przeczytać w moim artykule: Mity na temat skutecznego wyznaczania celów.

Planowanie dnia, pozwala nam oszczędzić dużo czasu. Kiedy masz konkretny plan do wykonania, możesz od razu zabrać się do roboty. Nie musisz myśleć o tym, co jeszcze masz do zrobienia. Kiedy Twój dzień będzie dobrze zaplanowany, będziesz miała okazję zobaczyć, czy jesteś efektywna w swojej pracy.

Kiedy każdy Twój dzień, jest tylko kwestią przypadku, trudno Ci będzie monitorować swoje efekty. W wielu sytuacjach, kiedy będziesz miała gorszy dzień, nie zrobisz praktycznie nic. Znasz pewnie z własnego życia takie momenty, w których kręcisz się w kółko, a czas przepływa Ci przez palce. To właśnie konkretny plan, chroni Cię przed chwilami słabości.

najlepsza pobudka dla kota

Kiedy masz plan, wiesz dokładnie co powinnaś zrobić zaraz po przebudzeniu. Twoja pobudka, nie jest dla Ciebie zaskoczeniem. Jeżeli do swojego planu dnia włączysz odpowiednie rytuały, zadbasz o nawodnienie swojego organizmu i zaczniesz swój dzień od czegoś miłego, może się dużo zmienić w Twoim życiu.

Nasza pobudka warunkuje dalszą część naszego dnia. Spróbuj nad tym popracować, jeżeli chcesz mieć więcej energii w trakcie dnia. Nie musisz robić wszystkiego od razu, pozwól sobie na działanie małymi krokami. Kiedy te małe kroki zaczną działać, będziesz miała więcej sił do dalszej pracy nad sobą.

Życzę Ci, aby każdy Twój dzień zaczynał się od uśmiechu. I szklanki wody, oczywiście.

Pozdrawiam,

Patryk Wójcik – psycholog.


Chcesz wiedzieć więcej, na temat zdrowego stylu życia? Przeczytaj to koniecznie:

Kolejna drzemka, która rujnuje Twoje marzenia. 

Jak odnaleźć szczęście i zacząć cieszyć się życiem? 

4 comments

  1. Nikola says:

    Ja mam największy problem, żeby z tego ciepłego łóżka wstać, potem idzie już z górki, ale ten moment jest właśnie najgorszy. Jestem na etapie oduczania się sięgania po telefon o poranku i znalezienie jakiegoś fajnego rytuału. 🙂

  2. ela says:

    Przygotowuje ubrania wieczorem. To oszczędza mi czas i nerwy rano. Piję wodę i to byłby koniec. Reszta to niestety walka ze snem. Wstaję o czwartej nad ranem. Latem nie jest najgorzej, zimą jednak ciężko o pozytywne nastawienie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *