Czy jesteś przedsiębiorcą, który chce wyróżnić się z tłumu? Szukasz wiedzy, która może zmienić sposób działania Twojej firmy? Chcesz posłuchać opowieści praktyków, którzy podzielą się z Tobą własnym doświadczeniem? Mam dla Ciebie jedno rozwiązanie – podcasty, które musisz poznać!

Pisanie i wydawanie książki od kulis: narzędzia, dostawcy, druk, sprzedaż i koszty.

jakoszczedzacpieniadze.pl/pisanie-i-wydawanie-ksiazki-self-publishing

Jeżeli jeszcze nie słyszałeś o książce Finansowy ninja, to musisz mi o tym napisać w komentarzu. Wydaje mi się, że o tej książce, mówią ostatnio wszyscy. Nie ma się co dziwić, bo książka jest rewelacyjna. A praca jaką wykonał Michał Szafrański, jest po prostu kosmiczna.

Jednak Michał poszedł o krok dalej. Sam wydał książkę, która stała się bestselerem. A dodatkowo, podzielił się tym, czego się po drodze nauczył. W tym odcinku podcastu Więcej niż oszczędzanie pieniędzy, Michał zabiera nas w podróż, którą może przejść każdy, kto sam chce wydać książkę.

Napisanie książki, jest jednym z tych marzeń, które w życiu każdego z nas, pojawia się w innym momencie. Jednak prędzej czy później, zaczniesz o tym myśleć. Dla wielu z Nas, napisanie książki na zawsze pozostanie w sferze marzeń. Jednak w dzisiejszym świecie, samodzielne wydawanie książki, staje się coraz prostsze.

Jeżeli chcesz wiedzieć, z jakimi problemami będziesz musiał się zmierzyć wydając własną książkę, ten podcast jest właśnie dla Ciebie. Posłuchaj go uważnie, bo Michał dzieli się tu kilkoma błędami, których Ty nie musisz popełniać.

Nawet jeżeli nie masz w planach, wydawania własnej książki w najbliższym czasie, powinieneś wysłuchać tego podcastu. To wyjątkowo inspirujący odcinek, który może skłonić Cię do działania. Może Cię zaskoczyć, ale znajomość procesu wydawania własnej książki, może być przydatna do rozwoju Twojego biznesu. Nie wierzysz? Sprawdź sam!

Jak pisać skuteczne oferty sprzedażowe – triki doświadczonego copywritera.

malawielkafirma.pl/copywriting

Genialny odcinek, najlepszego w Polsce podcastu o marketingu. Marek Jankowski i Paweł Tkaczyk (choć nie obecny w tym odcinku), to starzy wyjadacze w świecie polskiego podcastingu. Ich podcastów można słuchać godzinami, ponieważ poza świetnymi treściami merytorycznymi, słychać u nich dużo luzu.

W tym odcinku, nietypowy copywriter Darek Puzyrkiewicz opowiada o swojej filozofii pisania skutecznych tekstów. Darka możesz kojarzyć z mojego ostatniego wpisu Poradnik copywritera – 5 wyjątkowych tekstów, które każdy copywriter powinien znać.  Jego filozofia jest bardzo prosta, ale trudno sobie wyobrazić, że jest skuteczna.

Mamy straszną tendencję, aby utrudniać sobie proces pisania. Dla wielu z nas, jest to zadanie, które odwlekamy na ostatnią chwilę. Wszystko dla tego, że zaczynamy od niewłaściwej strony. Jak przekonuje Darek Puzyrkiewicz, copywriting nigdy nie zaczyna się od pisania.

Kiedy siadamy przed pustą białą kartką, wpadamy we własne sidła. Blokujemy się, a każde zdanie, które uda się nam napisać, wydaje się zbyt banalne. Jednak jest na to sposób. Naucz się pisać bez oceniania tego co piszesz, a później redaguj swój tekst.

Z pozoru brzmi to banalnie. Ale nie do końca to rozumiesz, prawda? Na szczęście w tym odcinku, dostaniesz garść gotowych rozwiązań i dowiesz się, jak się za to zabrać.

Jeżeli chcesz wiedzieć, jak przełamać swoją blokadę i pisać skuteczne teksty bez wysiłku, musisz posłuchać tego odcinka podcastu Mała Wielka Firma. Już niedługo, Twoje oferty, będą wyglądały zupełnie inaczej.

Szefologika, czyli czego o zarządzaniu można nauczyć się od wojska?

mariuszchrapko.com/szefologika-czyli-czego-o-zarzadzaniu-mozna-nauczyc-sie-wojska/

Podchodziłem do tego odcinka z pewnym dystansem. Zastanawiałem się, co ma wspólnego wojsko z biznesem. Jednak po wysłuchaniu tego wywiadu, byłem pod ogromnym wrażeniem. Świat biznesu, może czerpać całymi garściami z doświadczenia wojskowego.

Jest to podcast o zarządzaniu. Jednak nie jest to zarządzanie standardowe. To zupełnie inne podejście do motywacji i przywództwa. Generała Romana Polko to człowiek o wielkiej marce. Jednak sposób w jaki potrafi przekazywać wiedzę, może zrobić na Tobie wielkie wrażenie.

Ten odcinek jest ciekawy również z innego względu. Poza generałem Romanem Polko, gościem tego odcinka jest również Paulina Polko, która jest kierownikiem Katedry Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej.

W tym odcinku, poza tematami związanymi ściśle ze światem biznesu, dowiesz się również czegoś na temat terroryzmu. Przyznam szczerze, że mnie takie podejście najpierw zaszokowało, a później zafascynowało. Taki sposób patrzenia na ten problem, zdecydowanie nie jest zbyt popularny.

Terroryści mają w swoich szeregach, wielu wyjątkowych liderów. Ich wpływ jest na tyle silny, że ludzie potrafią pod ich wpływem, oddać życie za sprawę w którą uwierzyli. Jeżeli chcesz spojrzeć na świat szerzej i nie boisz się kontrowersji, koniecznie przesłuchaj ten odcinek podcastu.

Znajdziesz w nim również kilka porad, dzięki którym będziesz wiedział, jak lepiej zadbać o bezpieczeństwo swoje i najbliższych. Warto wiedzieć z jakimi niebezpieczeństwami mamy do czynienia. Jeżeli jesteśmy świadomi, łatwiej nam pamiętać o podstawowych zasadach bezpieczeństwa.

Po co jest personal branding? – rozmowa z Michałem Zwierzem.

lepiejteraz.pl/po-co-jest-personal-branding

Ale to była rewelacyjna rozmowa. Michał Zwierz, specjalista od budowania marki osobistej, dzieli się swoimi najskrytszymi sekretami. Opowiada o swojej filozofii budowania marki osobistej, ale także dzieli się swoimi porażkami w tej dziedzinie.

Radek Budnicki, czyli autor podcastu Lepiej Teraz, pyta o najdrobniejsze szczegóły związane z personal brendingiem. Wspólnie z Michałem, przeprowadzają pewien eksperyment. Radek jest na tyle odważny, że na własnym przykładzie, chce pokazać, jak wygląda praca nad marką osobistą.

Jest to naprawdę ciekawe wyzwanie, ponieważ musi odpowiedzieć szczerze, na kilka wyjątkowo trudnych pytań. Dzięki temu, słuchając tego podcastu, możesz uświadomić sobie, w jakim momencie budowania swojej marki osobistej, jesteś w tym momencie.

Możesz uświadomić sobie, że idziesz w dobrą stronę. Jednak możliwe, że temat marki osobistej, nadal jest przez Ciebie mocno zaniedbywany. Nie martw się, w tym podcaście dostaniesz kilka konkretnych rad, jak skutecznie poprawić własną markę.

W tej rozmowie pada wiele mocnych słów. Marka osobista odzierana jest tu z pewnej iluzji. Jeżeli Twoja marka osobista nie jest zgodna z Twoimi wartościami, to będzie tylko nieudolną maską. Rolą, którą będziesz przybierał od czasu do czasu. Tak zbudowana marka, nigdy nie będzie prawdziwa.

Jeżeli nie chcesz, aby Twój wysiłek związany z budowaniem marki osobistej poszedł na marne, posłuchaj tego podcastu. Znajdziesz tu kilka podstawowych błędów, które popełnia większość z Nas. Skorzystaj z wiedzy, jaką dzieli się z nami Michał Zwierz, a Twój biznes zdecydowanie się rozwinie.

Jak nawiązywać kontakty z influencerami.

ponitceariadny.pl/jak-nawiazywac-kontakty-z-influencerami

Czy słowo influencer, brzmi dla Ciebie tajemniczo? Ariadna Wiczling pokaże Ci, że nie ma czego się bać. W końcu są to często ludzie, którzy znajdują się obecnie w miejscu, do którego my sami, chcielibyśmy kiedyś dojść.

Ariadna mówi o sile, jaką mają influencerzy. Jeżeli uda Ci się do niech dotrzeć, nawet drobna wzmianka o Twoim produkcie, może przełożyć się na konkretną sprzedaż. Jednak działania związane z pozyskiwaniem zainteresowania influencerów, nie mogą być przypadkowe.

Jak więc zbliżyć się do osób, które większość z Nas, traktuje podobnie jak celebrytów? Czy naprawdę trzeba się obawiać, przed wysłaniem emaila lub wiadomości na portalu społecznościowym, do osoby wpływowej? Czy takie influencerzy są rzeczywiście tacy straszni?

Jeżeli jeszcze się nad tym zastanawiasz, Ariadna rozwieje Twoje wątpliwości. Twoje działanie nie może być przypadkowe. Influencerzy dostają setki podobnych wiadomości, dlatego są wyczuleni na sytuacje, w których ktoś nie szanuje ich czasu.

Twoje działanie powinno mieć określony cel. Strategia komunikacji, którą przyjmiesz, powinna być korzystna dla obu stron. Powinieneś zatroszczyć się o to, by nie być jednym z wielu, który próbuje przebić się do świadomości influencera w oklepany i powtarzalny sposób.

Jak to zrobić? Posłuchaj podcastu Ariadny, a na pewno wpadnie Ci do głowy kilka pomysłów. Ariadna dzieli się w tym odcinku swoimi własnymi doświadczeniami. Jest naprawdę skuteczna w swoich działaniach. Wystarczy, że zobaczysz kilka zdjęć na jej stronie.

Chcesz nawiązać kontakt z influencerem? Chcesz, aby Twój produkt lub usługa, trafił do świadomości większej grupy osób? Koniecznie posłuchaj tego podcastu, który zainspiruje Cię do konkretnego działania.

Wnioski?

Jeżeli nie słuchałeś jeszcze podcastów, te kilka wymienionych, będzie dla Ciebie prawdziwą skarbnicą wiedzy. Znajdziesz tu wszystko, od marketingu po szukanie motywacji do pracy. Są to podcasty, których sam słucham regularnie.

Słuchanie podcastów to świetny sposób na zdobywanie wiedzy. Jest przecież wiele czynności, które możesz z tym połączyć. Sam słucham pocastów, podczas treningów na siłowni i podróży. W Polsce jest coraz więcej podcastów, które są na naprawdę ciekawym poziomie.

Jeżeli chcesz rozwijać swoją przedsiębiorczość, albo po prostu masz dość reklam w radio, zawsze miej przy sobie jakiś odcinek podcastu. Myślę, że podcasty, które Ci tu przedstawiłem, będą dla Ciebie świetną inspiracją.

Uprzedzam jednak, że kiedy wciągniesz się w świat podcastów, trudno Ci będzie się z niego wydostać. Moja przygoda z podcastami, zaczęła się właśnie od Michała Szafrańskiego (Więcej niż oszczędzanie pieniędzy). Później dołączył znakomity duet Paweł Tkaczyk i Marek Jankowski (Mała Wielka Firma).

I tak to już się potoczyło. Dlatego zachęcam Cię do ciągłego rozwoju. Zdobywanie wiedzy, jest kluczem do patrzenia na świat w szerszej perspektywie. Dzięki edukacji, będziesz w stanie wyjść poza schemat. A podcasty, mogą zmienić Twoje życie.

Pozdrawiam,

Patryk Wójcik – psycholog.


Chcesz rozwijać swoją firmę?

Koniecznie to przeczytaj:

Ciężka praca to nie wszystko – Poznaj 5 sposobów, dzięki którym, nie przegrasz swojego życia.

Jak założyć bloga – poradnik dla początkujących.

Jak NIE tworzyć bloga – 4 błędy, które zakończą Twoją przygodę z blogowaniem.